tisdag 14 oktober 2014

Många fågelarter hemmavid.

Sedan den 15/4 2011 då vi flyttade in i vårt hus har jag prickat av vilka fågelarter som setts och hört från tomten. Det har blivit många kryss i listan och det senaste var i lördags när jag gick ut till hönsen på morgonen. En fågel kommer flygande ganska lågt och låter nästan som en sädesärla när den närmar sig och jag reagerar på en gång då våra ärlor redan har flyttat iväg. När den passerar mig ser jag att den är ganska gul under och jag förstår direkt att det är en Forsärla som flyger över mig. Så det är bara att sätta dit kryss nr. 109 på listan över mina tomtkryss.

1 kommentar:

  1. Där ser man vad en fågelkunnig kan få ut av närmiljö. Hade jag gissat på tjugotalet olika arter i min egen trädgård under året som gått hade jag känt att jag nog överdriver en aning. Vem vet. Om några år kanske antalet har fördubblats. Utan att en enda fågel mer kommit på besök.
    / Deerhunter

    SvaraRadera