söndag 2 april 2017

Dagens inventering.

Dagens inventering resulterade i ett stort antal km:s vandring i skogen och längs skogsvägar för att komma tillbaka till bilen igen och nu är det bara två inventeringspass kvar.
Fågelmässigt så blev det en bra morgon i Hornsö Ekopark utanför Blomstermåla och en hel del fåglar räknades in i protokollet.
Bl.a. så stötte jag på 5  tjädertuppar och en höna på lite olika ställen längs rutten, tyvärr blev det inga bilder på dessa. Efter avslutat pass så passade jag på att åka ner till en fördämning i närheten för att titta efter Forsärlor och två ex fanns på plats, men drog iväg längre bort när jag klev ur bilen. Så det fick bli lite bilder på det forsande vattnet istället. I en liten tjärn längs vägen så stod två Fiskmåsar på en sten med den mörka skogen som bakgrund.






1 kommentar:

  1. Bra sprutt på vattnet, kan jag se.
    Jag har letat forsärlor i flera år utan ha sett en enda. Trots gömsle.
    Inga lättflirtade figurer alls.
    / Deerhunter

    SvaraRadera